MAKAM ZİYARETİ SIRASINDA ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI GENEL
MÜDÜRÜ SAYIN KAMİL ŞAMLIOĞLU’NA ÖZEL SÜRÜCÜ KURSLARI KONFEDERASYONUNCA SUNULAN
SEKTÖR PROBLEMLERİ:
ACİL SORUNLAR:
1-Kurumlar, kontenjan artırma veya yerleşim değişikliği
talebinde bulundukları zaman, maarif müfettişleri kurumun yeniden açıldığını
varsayarak inceleme yapmaktadırlar. Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5.
Maddesi hükümlerini tekrar istemektedirler. Daha önceden ruhsat almış bir
kurumun kontenjan artırma veya yerleşim değişikliği talebinde, özellikle iş
hanlarının veya plazaların bir bölümünde açılmış kurumlar için, wc, asansör
sorunu gündeme gelmekte, kurumun bürolarına yakın veya komşu başka kişilere ait
ofisler nedeniyle, kurumlara yaptırım uygulanmaktadır. Kurumların talepleri
reddedilmektedir. Bu konuda Genel Müdürlükten sorulan görüşlere de aynı minval
üzere cevaplar gelmektedir.
TALEP: 5580 Sayılı Kanun’un 2. Madde (b)
fıkrasında belirtilen kurumlar dışındaki çalışma ofislerinin, büroların “başka
kurum” olarak addedilmemesini talep ediyoruz.
2- MTSK larında 2016 yılı başından itibaren araç
onaylarında olumsuzluklar yaşanmaktadır. Şöyleki:
2.1- Otomobillerde, bir araç römorklu araç olarak (BE)
onaylandığında, bu araca (B) adayı kaydı yapmayı program reddediyor. Bilindiği
gibi bir araç için ayda 12 kayıt alınabilmektedir. Bu araca bir tane (BE) kaydı
alınmışsa (B) sınıfı kayıt alınamıyor. Halbuki araçta 11 kişilik kayıt yeri
boştur. Bu konuyu, 2016 öncesi yıllarda da (H) sınıfı için maalesef çözememiştik.
Açıklanan konu, 2016 öncesi (H) sınıfı kayıt alınmış araca 2016 sonrası
“otomatik araç kullanacakları veya engellileri” kayıt alamıyoruz. Bizlere
verilen cevap: (H) sınıflarınızın eğitim ve sınavlarının bitmesi gerekir
şeklindedir.
2.2 – Genel Müdürlüğümüze yazdığımız 05.10.2015 tarih
ve 2015/16 sayılı yazımızla, geçmiş yıllarda TIR eğitimi ve sınavlarında
yaşadığımız olumsuzlukları, kötü propagandaları yaşamamak için yayımlanacak
yönetmelikte dikkate alınmasını istediğimiz konuları makama arz ettik. Ancak,
üzülerek belirtmek isteriz ki, bu görüşlerimize itibar edilmediği gibi,
fikrimizi de sormadılar. MTSK Yönetmeliğinin yayımlandığı 05.12.2015 tarihinden
beri, TIR (2016 dan itibaren CE sınıfı) eğitim ve sınavlarında çekici kısmı
kullanılmaktadır. Burada yükleme ile çekme yetkililerce maalesef ayırt
edilmemiştir. TIR çekicisi, şayet kısa şaseli, ise bu araca kamyon muamelesi
yapılamaz. Ama uygulama bu şekildedir. Araç örnekleri şöyledir:
KAMYON;
ÇEKİCİ (RÖMORK TAKILACAK ARAÇ);
3 – Valiklerce belirlenen taban ücreti tespitinin Türk
Ticaret Kanununa ve Rekabet Kanununa aykırı olduğunu değerlendiriyoruz.
4 – Genel Müdürlüğümüzün 23.03.2016 tarih ve 3352282
sayılı yazıları ile tebliğ edilen “Direksiyon Usta Öğreticilerine ek sınav
ücreti ödenmesi” emrine önemli
ölçüde tepki vardır. Kurumun, maaşını, SGK primini,
vergisini ödenen personele ek ücret ödettirilmesinin yasal dayanağı nedir
sorusu sorulmaktadır. Bu konuda da önemli sayıda kurum hukuki yollara
başvurmuştur.
5-Sürücü Adayı Uygulama Sınavında getirilen bazı
uygulamaların trafik kazalarını azaltma yönünde herhangi etkisinin olmadığı yönünde
önemli kanaatler ve tepkiler vardır. Bunları şöyle sıralayabiliriz:
5.1 –Değerlendirme çizelgelerinden EK-3 ve EK -4 de ki
kırmızı işaretli bir eksikliği yapan aday 100 üzerinden değerlendirilip
başarısız sayılmaktadır. Bu konuda EK-4 ile ilgili bazı bilgileri AB
standartında değerlendirmek isteriz. AB DE Uygulama sınavlarında az hata -1
puan A ile, biraz daha önemli hata -3 puan B ile, daha önemli hata -6 C ile,
hayati hata -20 D ile değerlendirilmektedir. -20 olumsuz toplam puanda aday
başarısız olmaktadır. Açıklamalar ışığında EK -4 ü değerlendirdiğimizde:
I. Bölüm 14 madde -1 puan A dır,
II. Bölüm: Sarı işaretliler -3 puan B dir,
Kırmızı ile işaretli olanlardan -3 B puan
verilecekler; 5,6,8,12-b,12-d,17,18,29-b,29-c,29-ç, maddeleridir,
Kırmızı ile işaretli olanlardan -6 C puan
verilecekler; 1,10-a, 10-b,11-a,11-b,12-c,
12-ç,13-a,13-b,13-c,14-a,b,c,ç,15-a,ç,d,16,19,27-a,b,c,28-c,ç,30-a,b, 32-a,d
maddeleridir,
Kırmızı ile işaretli olanlardan -20 D puan
verilecekler;4,11-c,12-e,20,26-b,28-a maddeleridir,
5.2- Sınav aracının geriye kaçmasını önleyen
sensörleri sözlü talimatlarla yapışkanla kapattırmak,
5.3- Uygulama sınavlarında meydana gelen ve meydana
gelebilecek kazaların ölümlü veya maddi hasarlı tazminatları MTSK lar üzerine
bırakılmıştır. Bu konuda sınav paralarının bir kısmı ile “sınav kaskosu”
yapılması talebimizdir.
5.4- A1 ve A2 sınıfları için düzenlenen dairesel
parkurlar, A sınıfı için yeterli gelmemektedir. Ayrıca, A sınıfı motorlar çok
güçlü olduğu için gerek yaralanmalı kazalar, gerekse ölümlü kazalar
kaçınılmazdır. A sınıflarının çalışma alanlarının mutlaka “tartan pist”
şeklinde olması gerekmektedir. A sınıfı belge vereceklerde “en az 2000 m2 lik
tartan pist istenmelidir. Bu alan mevcur Direksiyon Eğitim Alanının bir
bölümüne de yapılabilir. Bu alanda diğer araçların geçmesi sorun yaratmaz diye
değerlendiriyoruz,
ORTA VADEDE DÜZELTİLMESİ İSTENEN KONULAR:
1-
Büyük Şehir Statüsündeki yerleşim yerlerinin nüfusu ne olursa olsun, nüfusun
500.000 den fazla kabul edilmesinin düzeltilmesi,
Bu
konuda 2007 yılından beri açtığımız davaları kazanıp, bulunduğumuz yerleşim
yerinin nüfusuna uygun ruhsat harcı ödemekteyiz. Bu konudaki kesin Yargı
Kararı:
KARAR:KARAR NO: ………….dır. Bu kararı idare temyiz etmiştir. Temyiz reddi kararı:
KARAR NO:………dir.
2-
SGK konusunda Genel Müdürlüğün 21.05.2014 tarih ve 2024709 sayılı emirlerinin
yürürlüğünün kaldırılması ve konunun valiliklere tebliği,
Bu
konuda dairenize sunulan pek çok yazıya cevap verilmediği gibi, yazılarımız husumet
konusu haline getirilmiştir. 05.10.2015 tarih ve 2015/16 sayılı yazımızın (d)
bendi ile konu ayrıntıları ile Makama açıklanmıştır.
3-
5580 Sayılı Kanunun 8. Madde 2. Fıkrasının yaygın eğitim kurumları
bakımından muafiyetle yetkilendirilmesi,
4-
29.05.2013 TARİHLİ Resmi Gazete’de Yayımlanan MTSK Yönetmeliği hakkında
Danıştay’da duruşmalı açılan davamız 25.05.2016 günü gerçekleşmiştir. Bir ay
içerisinde karar açıklanacaktır. Daha önceden yürürlüğü durdurulan maddeler de
vardır. (Dava konuları: simülatör, otomobillerde 10 yaş şartı, ağır vasıtalarda
20 yaş şartı, sertifikaların iki yıl içerisinde iptalinin durdurulması, EK-4 ve
EK-3 lerin yeniden düzenlenmesi,) (Danıştay’ca yürürlüğü durdurulan konular
ise: en az bir yıl çalışmamış sertifikalı kişilerin haklarının iadesi, sürücü
kursları araçlarının başka işte çalışamayacağı kararının durdurulması,) Mahkeme
kararı dikkate alınarak düzenlemelerin sektör menfaatine yapılmasını talep
ederiz.
5-
MTSK larda B sertifika sınıfı için en az 4 araç bulundurulma zorunluluğunun
yine 2 araç bulundurmaya dönüştürülmesi,
UZUN
VADEDE YAPILMASI İSTENEN DÜZENLEMELER
1-
İl merkezleri ve büyük ilçelerde “sınav merkezlerinin hazine arazilerine inşaa
edilmesi,
2-
AB Ülkelerinde olduğu gibi, trafikte eğitim sorumluluğu yüklenen MTSK lara
akaryakıt, araç alımı konularında teşvik planlaması zorunluluğu gündeme
alınması,
3-
MTSK larda kursiyer yaşı 17 ve yukarısıdır. MTSK ların orta öğretim kurumları
gibi değerlendirilerek, Direksiyon Usta Öğreticisi mezuniyet kriteri, Kurs
Müdür’ü mezuniyet kriterleri sektörü önemli ölçüde sıkıntıya sokmuştur. Bu
konuların da AB de olduğu gibi uygulanması gerektiğini değerlendiriyoruz,
Gereğini
Bilgilerinize saygılarımızla arz ederiz. 08.06.2016
Dursun
Önal
Başkan
Yönetim
Kurulu Adına